Over ons

Drumfanfare Michaël heeft door de jaren heen continu uitstekende prestaties neergezet. Zo is DFM de laatste 10 jaar veelvuldig Nederlands
Kampioen in de hoogste divisie van de KNMO geworden. Een score van minimaal 85 punten tijdens concoursen is eerder regel dan uitzondering. Daarnaast trad het korps op voor enthousiast publiek tijdens goed bezochte taptoes in bijvoorbeeld het Zuid-Duitse Ellwangen, het Belgische Roesselaere, het limburgse Roermond en in Groesbeek. Ook op diverse streetparades gooide de drumfanfare hoge ogen.

Tenslotte nam DFM deel aan de laatste vier edities van het Wereld Muziek Concours in Kerkrade, het officieuze wereldkampioenschap voor korpsmuziek. Naast deze van een drumfanfare te verwachten activiteiten verzorgt het korps jaarlijks een concert. In 2018 presenteerden we Mariken!, een moderne muzikale vertelling van Marike van Nimwegen. September 2019 stond geheel in het teken van Operatie Market Garden, met muziek van de geallieerde troepen en authentieke bevrijdingsliederen.

2020 en 2021 waren vanwege de coronapandemie bijzonder stille jaren. Toch kon Drumfanfare Michaël niet stil zitten en kwam zij in samenwerking met Demoteam ‘Lipstick’ van Studenten Dansvereniging Dance Fever met een online concert in Spaanse sferen.